 |
nika سه شنبه, 1387/10/24 15:20:42
|
|
« نمایش همه نظرات »
« نمایش همه صفحات »
« نمایش 10 نظر قبلی »
|
 |
Taraneh چهارشنبه, 1387/10/25 23:26:00
سلام متاسفم که نمیتونم کمکتون کنم چون خودم هنوز 3dmaxیاد نگرفتم اما به طور کلی اگه auto cad بلدین بیاین سراغ max فکر میکنم اینجوری موفقترین
|
 |
nika پنج شنبه, 1387/10/26 09:31:07
سپهر با پشتکاری که تو داری مطمئن هستم به راحتی بدون کمک به دیگران یاد میگیری. ولی هر سوالی داشتی خوشحال میشم بتونم کمکت کنم
|
 |
nika پنج شنبه, 1387/10/26 09:34:57
سلام ترانه جان من auto cad بلد نیستم ولی 3d max اگه کسی علاقه داشته باشه براحتی یاد میگیره ولی لطفا اگه این نرم افزار را حتی تا حدودی بلد هستی آموزش را شروع کن من خیلی دوست دارم یاد بگیرم
|
 |
Taraneh جمعه, 1387/10/27 01:11:33
سلام نیکا جون، شرمنده ام من خودم با max تا به حال کار نکردم و اگه بشه از تابستون سراغش میرم
|
 |
mohamad شنبه, 1387/10/28 00:28:59
درصورتیکه آموزش عمومی و از پایه میباشد لطفاً برای شروع ابتدا توضیح مختصری دربارة نرمافزار فوق ارائه دهید. با تشکر.
|
 |
nika دوشنبه, 1387/10/30 10:09:16
مشخصات فنی و ساختار3d max
نرم افزار 3D MAX8 از محصولات شرکت Autodesk یکی از برنامه های پیشرفته و انعطاف پذیر است که به مدد ابزارهای کارا در بسیاری از صنایع شامل بازی های رایانه ای ، طراحی و جلوه های ویژه استفاده می شود .
مشخصات اصلی
1- پویا نمایی ( انیمیشن ( در آمیزی (میکس) تدوین و متحرک سازی از هر نگارش دیگری از 3d maxامکانپذیر شده است . برای نمایش حرکات شخصیت مورد نظر می توان از حرکات استاندارد تعریف شده استفاده کرد. همچنین می توان از فرمت XML برای نوشتن حرکات جدید استفاده کرد . ایجاد تصاویر شفاف و با کیفیت در نتیجه استفاده از ابزار شبیه سازی مو، لباس، سایر قسمت های فیزیکی و حرکات تمامی قسمت ها ممکن است . 2- مدل سازی با استفاده از این نرم افزار بسیاری از ابزارهای گرافیکی چند ضلعی برای ایجاد اشکال با دقت بالا یا پایین به کار گرفته می شود، وجود ابزارهای گرافیکی پیشرفته باعث شده است تا بتوان فرایند اضافه کردن جزئیات به اجسام را سرعت بخشید. کمک گرفتن از ابزارهای سریع و منحصر به فرد این نرم افزار باعث می شود تا بتوان انواع مدل ها از ساده تا پیچیده را به دست آورد . 3- ابزارهای نگاشت ماوراء بنفش با استفاده از این ابزار می توان موقعیت ماوراء بنفش (UV ) را در اجسام کنترل کرد. از این ابزار برای طرح دادن به جسم مورد نظر استفاده می شود . ناهمواری های موجود در اجسام را می توان به کمک ابزارهای ماوراء بفش بر طرف کرد ، بدین ترتیب، به میزان زیادی در وقت و هزینه صرفه جویی می شود و تمامی قسمت ها در جای خود قرار می گیرند چنان چه به هر گونه اصلاحات بعدی نیاز باشد، این کار به راحتی امکان پذیر خواهد بود . 4- با پوست پوشاندن با استفاده از این ابزار می توان اشکال چند ضلعی ساده با کیفیت بالا تا جلوه های ویژه پر تراکم را با پوست پوشاند، در حال حاضر برای اصلاح رئوس هر نوع پوششی بدون نیاز به کوچک کردن یا کشیدن، از تجهیزات موجود بهره گرفته می شود .
|
 |
nika دوشنبه, 1387/10/30 10:12:39
ادامه مشخصات 3dmax 5- اجسام (ماتریال ها) می توان با استفاده از نگاشت های جا به جایی اجسام مشبکی با وضوح بالا و کلیه جزئیات را طراحی کرد. همچنین می توان از نگاشت های معمولی برای ساخت مدل با وضوح کم استفاده کرد . بدین ترتیب، می توان انواع بازیها را بدون نیاز به چند ضلعی های پیچیده طراحی کرد .با استفاده از ویراشگر منحصر به فرد اجسام این نرم افزار می توان مدل ها را انواع بافت ها ، اندازه های واقعی و پیچیدگی زیاد به دست آورد . 6- زبان MAXScript با استفاده از MAXScript می توان در کم ترین زمان اِشکال های برنامه را ردیابی کرد. همچنین می توان ابزارهای عملیاتی را برای کنترل در واسط کاربری (UI ) به کار گرفت . از این زبان برنامه نویسی شی گرا برای بهینه کردن کار در محیط سه بعدی استفاده می شود. 7- پردازش کردن تمام انتخاب های لازم برای پردازش (رندر) کردن اجسام مانند mental ray renderer ) تجهیزات کنترلی و سیستم مدیریت Autodesk Backburner در این نرم افزار موجود است . 8- نور پردازی از انواع مدل های نوردهی برای استفاده در بازی های رایانه ای و انطباق با انواع رنگ ها ، طرح ها و حرکات استفاده می شود . امکانات زیادی برای بالا بردن کیفیت نوردهی در صحنه و جود دارد . 9- تجسم بخشیدن به داده ها می توان از برنامه های دیگر شرکت Autodesk تجسم بخشید، به صورت مدلسازی ، پردازش و محیط پویانمایی غنی. 10- بسته بهبود نرم افزار ( SDK ) با استفاده از این بسته می توان ابزارهای مختلفی را در زبان برنامه نویسی دلخواه کاربر به وجود آورد. همچنین شامل یک واسط سطح بالا به نام iGame نیز می شود که برای صادر نمودن export) کردن ) آسان به کار گرفته می شود .
|
 |
nika دوشنبه, 1387/10/30 10:13:17
نیازمندی های سیستم
1- سخت افزار - پردازنده اینتل ( از خانواده پنتیوم 3 ) با پردازنده AMD ( پانصد مگا هرتز ( - حافظه اصلی ( RAM ) 512 مگابایت ( یک گیگا بایت پیشنهاد می شود( . - فضای swap به میزان پانصد مگابایت ( دو گیگابایت پیشنهاد می شود(. - کارت گرافیک که بتواند 16 * 7681 * 1024 بیت رنگ را با حافظه 64 مگابایتی پشتیبانی کند . - سخت افزارهای OpenGL و Direct3D با مشخصات ذیل : شکل های گرافیک سه بعدی که بتواند 32 * 1024 * 1280 بیت رنگ را با حافظه 256 مگابایتی پشتیبانی کند . - سیستم عامل ویندوز که تمامی ادوات اشاره گری را پشتیبانی کند . - گرداننده دی وی دی - تجهیزات ذیل دلخواه هستند : کارت صدا و بلند گو، کابل کشی برای اتصال به شبکه، سخت افزار گرافیک سه بعدی، تجهیزات اتصال به ویدئو ، اهرم بازی ( جوی استیک ( ، تجهیزات MIDI ، ماوس سه دگمه. 2- نرم افزار - سیستم عامل ویندوز XP ) به همراه سرویس پک 2 ) یا مدل خانگی یا ویندوز 2000 . - مرورگر اینترنت اکسپلورر نگارش 6 . نرم افزار های DirectX ) ضروری ) و OpenGL0) اختیاری).
|
 |
shohrehaf چهارشنبه, 1388/01/26 10:50:20
سلام نیکا جان خوبی من قبلا کمی مکس کار کردم ولی به علت کمبود وقت تمرین درست وحسابی نداشتم والان خیلی باش مشکل دارم کتاب خوبی می تونی بهم معرفی کنی؟ در زمینه سه بعدی کد هم اگر تونستی کمکم کن مرسی
|
 |
nika چهارشنبه, 1388/01/26 18:08:50
سلام شهره جون کتابهای خودآموز از انتشارات روزنه و غزل منابع خوبی هستند اگه خیلی هم ابتدایی بخواهی کتاب رایانه کار خوبه. از سه بعدی کد هم چیزی سرم نمی شه عزیزم.
|
|
« نمایش همه نظرات »
« نمایش همه صفحات »
|