کیانا وحدتی
راهنمای سایت
صفحه اصلی تالار گفت و گوزبان و ادبیاتموسیقی ایرانیکتابخانه کیانافیلم/کارتونمعماریاخبار و دانستنیهاپزشکی و سلامتبیداری معنویفرهنگ لغتدرباره کیاناورود
<<بعدیقبلی>>


کیانا وحدتی
پدرم ای که احساس تو پاکترین احساس است...تو می نوازی برای عشق، برای احساس، برای زندگی، لطافت و پاکی...

جزئیات بیشتر...




خاطره شنیدنی اکبر عبدی از حسین پناهی ! ...
اکبر عبدی همبازی مرحوم حسین پناهی، خاطره‌ای از همکار سابقش می‌گوید که...

جزئیات بیشتر...


5.اسرارهفت چاکرا(چاکرای پنجم)
« 3795 بازدید »

شرح: روح عشق     شنبه, ‏1391/04/24 ‏10:54:09

کالبد پنجم :تفاوت میان زن ومرد تا کالبد پنجم ادامه دارد. بعد از آن پایان میگیرد.اگر بررسی کنیم همه دوگانگیها مربوط به مونث ومذکر بودن است . جایی که دیگر فاصله ای میان زن ومرد نیست ؛درست در همین نقطه تمام دوگانگیها پایان میپذیرد.
این کالبد فقط یک قابلیت دارد.دلیل این که مدیتیتور تلاش زیادی برای تحول نمیکند فقط همین است.زیرا اینجا موضوع متضادی برای کامل کردن ندارد.؛ اینجا شخص فقط باید وارد شود.
به مجردی که به کالبد چهارم وارد میشویم قابلیتها وقدرتهای زیادی را کامل میکنیم.وبه این صورت ؛وارد شدن به کالبد پنجم بسیار راحت میگردد.
تفاوت میان کسی که به کالبد پنجم وارد شده وفردی که وارد نشده در این است که شخص وارد شده به کالبد پنجم کاملا از تمامی ناآگاهی ها رهایی یافته است . شب واقعا نمیخوابد...خوابیده ولی فقط جسمش خواب است ؛کسی در درون اوهمیشه بیدار است.
کسی که وارد کالبد پنجم نشده است وضعیتی دقیقا متضاد دارد.به هنگام خواب میخوابد ودر ساعات بیداری هم یک لایه از آن در خواب است.
انسان فبل از ورود به سطح پنجم ؛ که خصوصیتش هوشیاری است مثل خوابگرد است .لذا بعد از تکامل کالبد چهارم میتوانیم فرد را بودا(فردی بیدار شده )بنامیم.چنین فردی بیدار است . بودا فقط نام  گوآتام سیدار نیست بلکه نامی است که بعد از رسیدن او به سطح پنجم به او داده شد. بودا گوآتاما یعنی گوآتامایی که بیدار شده است.
این تفاوت با دستیابی به کالبد پنجم ایجاد میشود. قبل از انکه واردش شویم هر انچه انجام میدهیم عملی ناآگاهانه است که نمی توان به آن اعتماد داشت.
کالبد پنجم کالبد معنوی نامیده میشود.چون در این کالبد جواب سئوال (من کیستم) را پیدا میکنید...در این سطح عبارت (من)ناگهان برای همیشه از بین میرود.بیش از این نیاز به اثبات خودش ندارد. چون این که او چه کسی است حالا حقیقتی اثبات شده است.
تضادها ومشکلات هویتی در سطح پنجم پایان میگیرند. ولی این سطح مخاطرات خود را دارد.شما به شناخت خودتان نائل شده اید.واین شناخت آنچنان دلپذیر وکامل است که احتمال دارد بخواهید به سفرتان پایان دهید. شاید تمایلی به ادامه دادن نداشته باشید . خطراتی که تاکنون وجود داشتندهمگی مربوط به درد ورنج بودند. خطراتی که حالا شروع میشوند مربوط به خوشیهاست
سطح پنجم آنچنان خوشایند است که جرات نمیکنید ان را ترک کنیدوبه پیش بروید.لذا فردی که به این سطح پا میگذارد باید راجع به چسبیدن به خوشی ؛ به صورتیکه از پیشروی او جلو گیری میکند؛ بسیار هوشیار باشد. ترک کردن شلوغی ودرهم برهمی بازار به اندازه کافی مشکل است ...ولی ترک نوای ملایم هزار بار مشکلتر است. به همین علت بسیاری از مدیتورها در خود شناسی (آتماگیان) متوقف میشوند وبه سوی تجربه براهمان ؛ واقعیت کیهانی  (براهما گیان) نمیروند.
وقتی جوینده ای در این مسیر قدم میگذارد جستجوهایش اساسا برای فیض است ونه حقیقت.با ناامید شدن به واسطه رنجش وپریشانی ؛به جستجوی فیض برمیآید...لذا کسی که مشخصا به دنبال فیض است در سطح پنجم توقف میکند.بنابراین باید به دنبال حقیقت بود نه فیض.آن وقت دیگر اینجا ماندنی نخواهید بود.
اگر جوینده هستید ..باید از اولین مرحله به دنبال حقیقت باشید نه فیض ..در غیر این صورت سفرتان تا سطح پنجم آسان است.ولی همانجا متوقف میشوید..اگر به دنبال حقیقت هستید مسئله ای برای توقف در آنجا نیست.
بنابراین عظیم ترین مانع سطح پنجم ..لذت نامتعادلی است که تجربه میکنیم...گم شدن درفیض خطر سطح پنجم است ..خیلی مشکل است که بر آن چیره شویم ...گاهی تولدهای زیادی باید انجام شود تا این کار صورت بگیرد..عبور از چهار مرحله قبل خیلی سخت نیست ..بلکه گذشتن از پنجمی خیلی سخت است...شاید برای گذر کردن از فیض به تولدهای زیادی نیاز باشد...گذر کردن از خود ...گذر کردن از آتمن...
تا کالبد پنجم جستجو برای رهایی یافتن از رنج وتنفر وکینه وآرزوهاست...بعداز پنجم جستجو برای رهیدن از خود است ...پس دو مورد وجود دارد:اول رهایی از چیزهاست که در سطح پنجم صورت میگیرد...دوم رها شدن از خود است ...از اینجا به بعد جهانی کاملا جدید آغاز میشود.
(اوشو)
محل قرار گرفتن چاکرای پنجم بروی گودی گلو واقع است...رنگ ان آبی است ...رفتار نامتعادل ...مسائل شغلی ....مشکلتراشی جهت دیگران این چاکرا را ضعیف میکند....کلیه مسائل مربوط به گلو (گواتر)بلع خوراک...ومشکلاتی که در دستها بوجود آید
مربوط به این چاکراست..
کسانی که مسائل مربوط به چاکرای سوم را رعایت نمیکنند معمولا درناحیه چاکرای پنجم نیز دارای مشکل هستند...در حقیقت این دو چاکرا به هم مربوط هستند.

تهیه کننده سند: فرحناز

نظرات بازدید کنندگان    

آپارتمان A4A: طراحی سئو